Tuesday 22 May 2012

NAKAL ''SIKIT'' ITU BIASALAH KAN ?

ini terkenang kenangan masa sekolah dekat SAMURA (Science Muar Royal Academic) semua gara gara dekat twitter ada trending #schoolmemories.

mari mari usya ''kegiatan'' saya . shazliyana memang nakal sikit . belajar tu memang lah kene tapi dalam proses pembelajaran itu macam macam cerita lah yang berlaku. so duduk dengan selesa,pergi amek popcorn -movie dah nak start .

1. malas pergi kelas . rendam tuala dalam air panas .tuam atas dahi. ketuk bilik warden .''cikgu,saya demam''

2. setiap kali balik asrama . cikgu sejarah buat announcement dalam kelas , ''shazliyana,saya tahu pukul  3petang nanti awak dah serahkan handphone awak atas meja saya.'' dalam kelas saya ada jawatankuasa tertinggi pengawas . 'BAHAGIA' kan ?

3. Bosan ceramah maghrib dekat surau . dengan bertelekung ,ajak member perempuan lepak (STUDY SPM) kelas. tutup lampu .sembunyik bawah meja . tunggu geng lelaki datang . kami bertelekung ni jerit kuat kuat. lelaki semua berterabur lari siap jerit ''MMAAAAKKKKK!!! '' *oh ingat pun kat mak korang . HAHA

4.lapar punya pasal , tipu abang dewan makan ,''eh nak satu lagi pinggan ,saya amek untuk kawan saya''
memang benarlah. kawan imaginasi.

5. sebab taknak kene lari punya pasal time hari sukan volunteer jadi skuad kecemasan

6. HOMESICK GILA . amek gam cair , letak kat tapak tangan kiri kanan, tunggu kering . kupas . nampak macam kulit berpenyakit .jumpa HEM cakap ''saya ada masalah allergic.kene balik jumpa family doctor '' . selamat pulang rumah .

7.tengah belajar biology. kantoi charger phone bawah meja . cikgu tanya apabenda tuh . saya jawab 'charger camera cikgu' biasa guna alasan ni lepas sebab saya photographer sekolah SEKALI dekat charger tuh ada tampal logo 'CSL' .  mati kena rampas .

8. buat baik dengan juniors so nanti boleh mintak ''tolong'' amekkan air panas ,gosok tudung sekolah dah lain-lain perkara yang bermanfaat .

9. masa berdiri nyanyi lagu negaraku , shazliyana berdiri berdengkur * abes dah penat belajar .

10. buat signal gaya ala-ala militari masa exam sebab merayu kongsi jawapan . satu kelas terlibat dengan skandal ini . bila result keluar , aku fail jugak = ='  hahaha

 11. masa rehat , bentang suratkhabar banyak banyak belakang locker buku . TIDUR . sedar sedar cikgu tengah mengajar .

memang seronok . eh ada lagi adegan adegan yang malu hendak diceritakan .

mandi dekat dobi . HAHAHA . gila .

okay serius kena berhenti di sini . yang lain extreme sangat . malu malu ^^


LOVE,
SHAZLISALETTO

2 comments: