Sunday 13 May 2012

MATA KUNCI JIWA .

 ''apabila mata bertentang . jiwa tidak tenang . mahu sahaja diluahkan segala . tapi ini bukan perkara penting saat ini. simpan rasa ini sampai bila bila kerana sungguh hati ini menunggu ''


*menyentuh jiwa tahap dewa kan ayat kat atas ni ? wuiiisssshhh lembut sungguh lah hati orang yang tulis ni . cuma masalah nya , mana lah dia pergi belajar cara cara lembutkan hati segala . bagi seorang wanita , air mata itu aset . ah saya tak tahu mana saya hilang aset saya tuh = =' memang saya jarang nangis untuk manusia . selalunya saya benci manusia yang buat saya nangis sebab dia berjaya sakitkan saya either mentally or emotionally *ibu bapa terkecuali sayang mereka sampai jannah .

kalau saya tengok kawan kawan perempuan menangis sebab kesusahan atau tension , saya rasa dia pathetic sangat . kalau dia menangis . apa semua perkara yang susah itu boleh settle ? confirm la tak . kan ?! okay mungkin kasar . tapi sungguh , kalau menangis then you at least try finding a way of settling your problems , that's fine with me . yang menangis macam meratap ratap tension segala bagai ni siap putus asa putus harapan yang saya rasa macam nak hempuk .siapa kita nak putus harapan , nak putus asa? Nabi Nuh tuh BERDAKWAH sampai 900 tahun lamanya . Ada Baginda putus asa?  TIPU KALAU SAYA TAK MENANGIS MASA BELAJAR . SIAP SAYA BALING LAGI BUKU SUBJEK YANG SAYA TAK FAHAM TUH . sungguh saya menyesal , ketika itu saya jahil . tapi girls , you need to find a way to just snap out of it . SERIOUSLY .

to girls out there (terutama korang girlfriends saya cintai gila ni ) tak kira lah futher studies mana sekali pun sama ada Form 6 , Matrikulasi or Asasi , kita kene double effort kita sebab things are gonna get lil' harder . dont worry just a 'lil harder than we used to endure .

ya mesti masing masing excited , betul ? Asasi Sains UiTM ini adalah platform saya untuk betulkan semua yang saya silap dulu . ini platform saya untuk berjaya .

saya dah nasihatkan diri sendiri supaya jangan terjerumus kepada semua perkara yang boleh lead me astray daripada goal dan aim saya .

soal cinta dan perasaan adalah perkara biasa bagi remaja yang baru nak kenal dunia ini (sama lah saya pun) . tapi ini lah yang akan hancurkan most of us , the teen . berkali kali saya bisikkan kata kata ini pada diri sendiri . 'jangan shazliyana . jangan''  

kali ini saya akan berusaha lebih keras focus kan jiwa dan minda untuk ilmu ALLAH . tentang jodoh ya girlfriends ,kita tak perlu risau . nanti tulang rusuk kita cari kita  ^^ biar mereka yang cari kita tau . if its the other way 'round -tak seronoklah ^^  . sudah ada orang yang pegang hati saya , tapi saya tak nak dia tahu . saya tak nak sesiapa tahu . biar rahsia saya ini dengan Tuhan Yang Satu .

cuma mungkin kalian tak faham apa yang saya tulis hari ini . nanti apabila tiba waktunya kalian akan rasa , alami sendiri . buat decision baik baik . ALLAH BERI DUGAAN SESUAI DENGAN KEMAMPUAN HAMBANYA . maka segala puji pujian hanya untuk ALLAH , Tuhan Yang Satu .


LOVE,
NANA LISA

2 comments:

  1. taniah2 .. sbb dapat asasi sains kat puncak alam tu ..

    ReplyDelete
  2. terima kasih hazzim ^^ doa kan saya supaya belajar lebih keras . :)

    ReplyDelete