Tuesday 8 May 2012

KEKELIRUAN MINDA BERCELARU JADI HARU SUNGGUH AKU KELIRU.

 Alhamdulillah subhanAllah . sungguh janji Allah itu benar . ''Inaa Ka Anta Samiu'd Doa '' sama ertinya dengan ''Sesungguhnya Engkau Pendengar Doa'' .

saya berdoa mohon tolong tunjukkan saya jalan yang mudah untuk saya belajar agar nanti terbalas jasa parents saya . pencapaian parents saya semasa mereka belajar dulu sungguh lah hebat berbanding saya .

Mama - first degree dekat University Of Toledo, USA (full scholarship)
Ayah - first degree dekat University Of *alamak tak ingat nama University tuh lah tapi mama dengan ayah belajar tak jauh (tajaan MARA) lepas balik Malaysia mereka kahwin .

(ceyh parents pesan kat saya belajar bebetul tapi mereka bercinta time belajar. eh TAK ADIL NI ! HAHA )

so sekarang mohon maaflah dear parents coz im not as bright as you guys. believe me i had fought hard , yes i swear i did. you knew i did . SPM saya cuma melayakkan saya for local universities only. sungguh , Ya ALLAH . ini lebih dari cukup .

cuma sekarang saya tiba dekat persimpangan hidup . ada dua cabang . satu ,ASASI SAINS UiTM
dua, Kolej Matrikulasi Johor (KMJ)

mama kata matriks , seorang lagi kata UiTM . adeh kalau boleh kerat badan jadi dua dah saya suruh sebelah pergi matriks sebelah pergi UiTM .(okay merepek lagi )

Mama: ingat aim kita dentistry . itu aim kita.

Ayah: apa apa pun boleh.

Saya (monolog dalam hati ) : sungguh dentist itu yang aku fight for selama ini . tapi maybe bukan aku ni maybe nanti lah . aku nampak peluang cerah dekat chemical engineering ni . sungguh . just greate, sekarang aku ada 2 reasons untuk aku fight habis study ni . dentist . chemical engineer .

pada pandangan saya , dekat matriks nanti saingan saya tidak begitu sengit sebab bukan semua orang straight A's . 2A pun dah boleh masuk matriks . saya akan belajar dalam susana yang relax sempoi saja .

asasi pula, cuma 8A ke atas yang dapat . kawan saya perempuan , dia dapat 7A .dia tak dapat langsung Universiti mana mana . yang lelaki bernasib baik dapat . uissssshhhhh !!! orang sekarang mak oii pandai pandai . ASASI AKAN MENDERA JIWA RAGA saya . semua dekat asasi otak macam apa la eweyh just kalau nak compare dengan saya . SUNGGUH SAYA GENTAR DENGAN SAINGAN YANG I HAVE  TO FACE nanti . TAPI , sampai bila saya harus berfikiran macam ini ? sapai BILA HARUS TAKUT ?

saya doa minta tolong ALLAH Tuhan Yang Satu ,
bantuan ALLAH itu kadang kala datang pada gerak hati manusia itu sendiri .


maka dengan lafaz ''Bismillahirahmannirrahim''


saya pilih UiTM .





LOVE,
SHAZLIYANA

4 comments:

  1. Alhamdulillah:) semoga pilihan yg baek:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks moyo :) semoga kau juga berjaya nanti

      Delete
  2. goodluck shaz. :) be the best..beat the rest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih athirah ^^ be the best ? WILL BE . beat the rest ? IM ON IT .

      Delete