Friday 16 March 2012

terlalu banyak KISAHKAN DUNIA. saya LUPA AKHIRAT.

hari ni macam tersentak . terkejut terkedu . ini semua berlaku bukan kerana ada musibah yang menimpa saya. cuma tiba tiba fikiran ini muncul entah from no where . dunia HEBAT . semua mengejar , mahu berjaya dalam hidup kata manusia.

setiap kali lagu baru yang rentak nye boleh layan jiwa jiwang tahap gaban . SENANG gila saya hafal . tibba tiba ada yang menyoal . 'Quran 30 Juzu' dah ada dalam dada?' saya tersentak . TERKEJUT . bukan kerana ketakutan dari pertanyaan itu . HATI sebenarnya yang bertanya soalan itu . GILA .

saya MULA MENYOAL DIRI .


BUKAN DULUNYA , kau di ajar menghafal kitab suci Quran? sekarang apa jadi ? tinggal berapa juzu' dalam hati ? dah berapa juzu' yang HILANG ?

HILANG ?! lupa kan surah yang di hafal itu berdosa . ASTAGHFIRULLAH . sudah terlalu banyak dosa .
dunia ini tidak lebih hanya sebesar sayap nyamuk . jadi KENAPA HARUS LUPA AKHIRAT KERANA DUNIA ?

saya juga lupa kerana apa semua ini berlaku ? sekarang ini harus mencari JALAN PULANG . hati buta sebab tak amalkan ajaran Quran . hati buta kerana tahu wujud syurga tapi tak berusaha memenanginya.hati buta kerana tahu syaitan tu musuh ketat tapi tak berusaha melawan laknatullah itu.

semalam berbual dengan kawan lama.itupun kami terserempak secara tidak sengaja. i was asking bout my other friend . i havent seen her in many many years . Nuha kata ,'eh dia kan masuk tahfiz lepas SPM.dia nak hafal Quran. nak jadi tahfiz . ' HEBAT ! shazliyana? hilang dalam kesenangan dunia. sungguh saya  benar benar kecewa dengan diri ini . lihat dia di mana . lihat sahaja saya di mana . padahal we both were taught by the same ustaz ustazah . saya masih belum berani untuk bertudung labuh .padahal tudung itu lah yang akan menjaga saya dari segala fitnah dunia.

sungguh saya kecewa dengan diri sendiri .




No comments:

Post a Comment