Sunday 19 February 2012

Sains Muar Royal Academic(SAMURA) - 28 , RISE THE FALLEN

   Shazliyana dan beberapa orang rakan pulang ke SAMURA volunteer for the ENGLISH programme . janji nak ke rumah Athirah Nur Zawani Azmi pada pukul 9 pagi bertarikh 18th.Feb,2012 . MEMANDANGKAN Shazliyana mempunyai masalah jika melibatkan masa dan PENGURUSAN masa so , dia lambat . 9.15 baru dia sampai . bas pula bertolak pada pukul 9.30pagi . maka terkocoh kocoh kelam kabut segala lah kedua dua insan ini . shazliyana , athirah dan ZAHRAH sepatutnya bertolak saing sekali . wah zahrah memang gila excited lah ! pukul 9pagi dia dah terpacak kat stesyen bus uh . haha .

  dalam perjalanan memang kami tak tidur langsung !! sedar sedar memang dah sampai . kami terlalu into the conversations asking on what's changing in our lives  -mostly we talked bout the 28th :) about US . as soon as we were there , kami text abang hisyam . shazliyana lah yang menjadi middle person antara abang hisyan dan batch 28 . sedang shazliyana sebok bertexting and calling dengan seniors batch 16 , 17 , 19 , 21, 24 maka dia tak sedar dia sedang berjalan lalu TERtahiyat akhir lah di hadapan sebuah kedai ! MAK OOOOOUIIII  MALU SIOOOT . naseb DSLR itu shazliyana dah simpan awal awal dalam beg , kalau tak sia sia la lens pecah punya ! CONFIRM ! syukur syukur . walaupun lens TAK PECAH tetapi MARUAH lah yang pecah menggantikan tempat lens itu = = '' tiba tiba ZAHRAH yang SUCI itu menjadi NAKAL . dia lah yang paling kuat gelak tawanya . AIIISHHHHH . . . ..

    shazliyana zahrah athirah dan wani  serta nami sampai  lah ke bumi SAMURA itu . mula mula kami TAK NAK MASUK . malu punya pasal . tak memasal an ? okay , the new gate is awesome !!! SERIOUSLY ! shazliyana terjumpa MACHO (ala lupa pulak nama budak nih -btw, dia KR SARJANA GEMILANG) maka macho pon ajak join perjumpaan SARJANA yang pertama kalinya official untuk introduce the juniors to the seniors . i didnt go at first . i was SHY . i went up to SARJANA SATU and settled down . i didnt feel right like i was missing sumthin then it all made sense , I NEED TO GO TO THE MEETING . and i just grab my shawl just put it on and went sraight away to the main hall. apalagi , menjerit jerit mereka weyh 'ALUMNI BARU ALUMNI BARU ' saya dulu memang suka sangat menyakat FIEGIE dan NIPPON . saya suruh mereka bawak buku dan beg sekolah saya sampai aspuri ! HAHA. okay itu cerita dahulu kala . BULI ? eh mana ada ! BERGURAU aja :) time tuh la mereka balas dendam . siap suruh kenalkan diri lah bagi speech la . ketika itu saya rasa seperti saya lah JUNIOR !  HAHA . padan muka saya .


  tapi  adik adik 29 mengeluh . UNDANG UNDANG SAMURA sudah terlalu ketat . kalau saya pun rasa rimas . saya pun talipon lah Zaien melowr dan Cino . mereka janji nak datang tapi sudah hampir maghrib mereka tak sampai sampai lagi . RISAU DOWH ! la rupa rupa nya dah dalam surau dua magkuk pinggan itu . maka bermulalah sesi ENGLISH uh . kami MULA MULA jek gune bahasa ENGLISH uh pastu HABIS LAH SEMUA JADI KELAS BAHSA MELAYU pulak ! hahaha . bila senior batch atas atas lalu jek kami pura pura speaking la. owh shazliyana punya group member interesting . ada 2 je boys . mereka bernama QAMAR AZFAR @ KACANG dan AZFAR ZAIHAN@BELLA . kesengalan bermulalah . kelas kami asyik gelak je. saya faci yang tak , eh bukan tak tapi KURANG berguna .tapi abang hisyam kata ok . so maybe i'll be back for the third session . U GUYS SHOULD COME TOO. ala tak payah speaking pon . ( SHHHHHH ! ini rahsia kita kita . jangan bagi tahu senior batch atas atas )

  shazliyana dan semua faci tangkap lah gambar budak budak batch 29 yang tiba tiba jadik comel weyh ! nanti kami upload . sesi itu habis pukul 11 malam . kami faci berborak borak tak sedar dunia sudah 12.30 malam.abang hisyam ajak all the facies keluar makan . makan semua kak JR yang sponsor . thanks akak !!!! .sekali tgk jam almost 2 AM !! man , ngantuk weyh , zahrah dah berjalan sambil tutop mata . nami dah blur blur . bastee still steady . cino ? zaien? dah lama mimpi pergi korea mane ntah .

 satu hal yang kalian semua tak tahu, BATCH 29 DAN 30 SEDANG KETAKUTAN . saya kasihan . masa batch kita ada insan terpilih untuk dipinjamkan jasad bagi si 'makhluk' menyampaikan luahan hati . sekarang insan itu sudah habis  sekolah macam kita semua. si 'makhluk'  SEDANG mencari pengganti . 'makluk' itu lebih ganas . membuat kacau pada pukul 3 petang. kalian just imagine lah . 3 petang tuh terang benderang kot !!! memang pada pukul 2 pagi tuh angin malam SANGAT menakutkan . kalau lah kalian ada, boleh rasa ada kehadiran 'mereka' dalam angin malam . bukan shazliyana sahaja yang rasa . seniors lain juga turut merasa KEHADIRAN 'mereka' .

 tiba lah sudah masa shazliyana dan rakan rakan pulang . bastee dan shazliyana akan memulakan rutin harian sebagi waitress semula. benci lah kami . tiba tiba just simply wish kami maseh skolah lagi . pleaassseee. HW bnyak pun takpe . kami siapkan . just please , bring us back the time . who are we kidding ? that would never be true . shazliyana mengucapkan 'selamat tinggal' kepada para junior kesayangan dan pergi berlinangan air mata . kawan kawan lain juga nak nangis tapi mereka tahan . MEREKA KUAT ! mereka tak expect shazliyana akan nangis . siapa je yang akan sangka shazliyana menangis?! but she did . haha LEMBIK . lagilah juniors kate 'jangan lah nangis kak , janganlah ' pergh lagi lah saya mengalir . last last saya terus lah berjalan laju tinggalkan zahrah dan nami . saya tunggu di luar pagar SAMURA BUMI BERTUAH .

saya sangka hubungan kami akan putus begitu sahaja . saya ingatkan bila habis sekolah saya akan dilupakan walaupun saya akan terus setia  mengingati semua . SAYA SILAP . bertapa bahgianya saya SILAP ! saya rasa sangat seronok dan HAPPY sebab SAYA SILAP !!!

 Azyan Syahira Azmi , jangan risau . ALLAH ITU MAHA PENYAYANG . kenapa truthful hurts yang ALLAH tunjukkan ? sebab kalau ALLAH tak tunjukkan awak akan lagi merana . remember sayang , ALLAH ITU MAHA ADIL .yang kejam itu KITA . jangan malu untuk menangis depan DIA . awak jangan risau , serahkan semua pada DIA . serahkan semua . percaya . shazliyana serahkan semuanya pada ALLAH untuk menjaga awak . kita takkan pernah terputus . kalau jadi pun , itu kerana kehendak DIA .

begitulah berakhirnya perjalanan seorang anak SAMURA . berakhir? atau ini cuma satu permulaan . . . kita hanya mampu merancang . yang menentukan itu ALLAH . DEAR 28 ,RISE THE FALLEN , andai takdir kita ini pengubah nama SAMURA menjadi gemilang dan bersinar semula ., OWHYEAH BABY !! TUGU 28 KAKI BEBEH !! SIAP CARVE OUR NAMES ON IT ! bersyukur dan jangan pernah lupa DIA .andai pula takdir bukan kita , 28 yang bangkitkan SAMURA . janganlah kita bersedih . sesungguhnya rancangan ALLAH itu maha hebat . DIA beri dugaan kepada hambanya mengikut kemampuan hambanya itu . sekali lagi , ALLAH itu tidak kejam . sekarang ini , kita hanya mampu berdoa dan tawakkal . selainnya? serahkan pada ALLAH .

walau apa pun jadinya pada 22nd.March,2012 nanti . kalian harus tahu . SHAZLIYANA BANGGA DAPAT BERJUANG BERSAMA KALIAN SERTA MENJADI SALAH SATU ANTARA KALIAN .TERIMAKASIH ATAS SEMUA DAN SEGALA PERTOLONGAN ! hanya DIA mampu memberi sebaik baik balasan .terimakasih 28 ,RISE THE FALLEN .


LOVE,
SHAZLIYANA  

No comments:

Post a Comment