Wednesday 1 February 2012

WELCOME ! RASAMAS FAMILY ! perihal aishah , amir ,sir raja, faez , farhan , azizi dan SAYA !

alright, now im 18 :) it feels so great that people stop treating me like a kid even if i act like one or asking me to behave like im a bad girl. hahaha.but i hate things when i started to be 18- all the aging spots and wrinkles on my face are starting to pop out !!! HAHAHA . hilarious ! i dont wanna be old . i hate being old . being so helpless and disdain .

lets keep that all aside, sekarang nak bercerita tentang kawan kawan kat rasamas :) okay cukuplah sebulan kerja kat sana. birthday hari tuh sir raja belikan kek sebiji then ada tulis nama 'Shazliyana :P' atas kek tuh. apalagi seperti biasa, TERHARU LAH SAYA :) aishah, sahabat setia lah yang pergi belikan ken itu. mula mula aishah nak belikan kek secret recipe tapi saya tak bagi sebab ...alah pada pendapat saya hari jadi itu tak perlu diraikan dengan hadiah cukuplah sahabat ingat dan wish . aishah siap volunteer lagi nak stay sampai saya balik tapi tak nak lah susakan dia . owh amir ? air nak belikan card birthday kat MPH tapi saya tak bagi. amir kata kalau dia bagi card birthday nanti saya ingat dia selalu tapi tak mungkin lupa lah amir, jkan kita dah kawan lama. dari darjah satu kot kita berkawan. so amir setelah di paksa tak jadi lah beli card itu. IM GLAD ...amir biasalah tak habis habis dengan gadgets dia, guna phone dia buat video situasi saya bersalut tepung gara gara farhan gila itu :)


siapa farhan? owwh , farhan tuh budak lagi, sekolah lagi baru tingkatan 5 . saya dah habis sekolah! ceyh cara tulis maca dah lama jek tinggal sekolah :) farhan tuh suka lah curah air kat saya. habis sebabb tak nak basah punya pasal saya berlari lari la kat dalam dapur tuh. HAHA. bila pikir pikir balik, bahaya jugak ! iyalah dapur kan ada BANYAK pisau , MINYAK PANAS SEGALA YANG DEADLY LAH !farhan suka mencarut carut. saya tak suka itu. tapi kalau tak de farhan nanti saya diam seribu bahasa. farhan la suka kacau saya :) hai tu farhan demam,MUNTAH MUNTAH LAGI ! aisshh saya SUSAH HATI. saya ambil plain water pastu doa sikit bagi dia minum. mula mula dia marah sebab bagi dia air. saya pon pelik. tapi saya tak marah dia. dia kan sakit masa itu, orang sakit mudah terasa. tiba tiba farhan KEMBALI HIDUP ! dia tanya 'kau bagi air apa tadi? aku dah sehat !! ' ..saya jawablah tak de pape lah . cuma AIR AL-FATIHAH' hebatkan KUASA ALLAH? dengan kalimahNYA tiada apa yang mustahil. saya nak jadi muslimah sejati. biar ALLAH pandang saya. saya umpama bintang mati, tak bersinar langsung. saya TAKUT ALLAH tak pandang pun saya. saya nak berubah. nak jadi hamba taat.


lepas  tuh kawan saya sorang lagi ni nama dia Azizi. dia tua sangat !!! tua SETAHUN jek pada saya :) haha. dia ni kadang kadang suka mengelamun tapi entahlah. dia baik :) masa birthday, dia ajak saya makan Mac D tapi saya tolak tawaran dia tuh. tak perlulah dia bersusah susah keluar duit. membazir tuh. lebih baik dia simpan duit untuk dia kawin nanti :)  banyak jugalah dia tolong kami (aishah,wardah , saya ) cover short. HAHAH.taktik jahat. TAK PUNCH ORDER :)


eh tadi mula mula saya ada mention nama sir raja kan? owh dia tu all star saya, kira nye ketua staff lah. DIA BAIK :) suka tolong tolong kami. tapi dia suka panggil aishah (sahabat baik sayalah ) guna 'baby' 'sayang' dan yang sewaktu dengannya. mula mula aishah tak kesah pon tapi lama lama aishah naik rimas :(  aishah memang SANGAT MARAH tapi saya seorang je lah yang tahu . kesian aishah . oowwhhh aishah ada tunang (HAHAH) nama dia nabil. saya harap mereka kawen lah nanti. amin.

eh tak pe lah , cerita pasal aishah nanti nanti je lah. memang akan ada banyak cerita pasal aishah nanti pada post post yang akan datang :) sahabat sejati sayalah dia :) owh satu lagi sahabat sejati nama dia AMALIN. tapi cerita ni tak de kene mengena dengan dia. eh takpelah pape jelah. banyak lagi nak kongsi :)

lepas tuh ada seorang lagi kawan ( errr,kawan ker? macam benci je dia kata saya ) nama dia faez. dia pon tua jugak ! TUA SANGAT SANGAT ! dia 23 :) it so happens to be that he was one of my mum's student .dia belajar account kat UTM. mama ajar dia finance. dia ..tak tahulah nak describe dia macam mana. kadang kadang faez ni baik sangat dengan saya TAPI most of the time la DIA SANGAT GARANG DENGAN SAYA. dengan orang lain tak pula garang macam tuh! saya pernah la mintak maaf BANYAK kali kat dia tapi entahlah. dia hati batu kot . tapi DIA PON BAIK. faiz kalau buat lawak memang kelakar tapi kadang kadang saya tak gelak pon sebab malas nak layan. lawak dia kelakar tapi KEJAM. saya pun TAK TAHU kenapa DIA GARANG SANGAT DENGAN SAYA .saya harap faez tak lah benci saya, saya ni dah la budak budak lagi. suka BERGURAU tapi tak tahulah kalau SI TUA tuh tak boleh terima :(  kalau lah si katik (sir syawal si gatal tua) uh datang, saya sangat berharap faiz ADA BERSAMA. sebab mana tahu dia boleh tolong kalau apa apa jadi kan. kalau ada azizi pon okay . sir raja? ahhh he could BARELY take cares of himself let alone saving me ! hari tu si katik tua tu MENGUJI KESABARAN SAYA apabila dia menyentuh saya. pergh !!!!! ASTAGHFIRULLAH. saya mohon dilindunigi dan di beri kesabaran  kerana memang kalau ikut HATI, DULANG DI TANGAN MELEKAT KAT PIPI TUA ITU.

SAYA INI ADA MASALAH SIKIT. SAYA ALLERGIC DENGAN ORANG GARANG. SAYA MUDAH TERKEDU DENGAN ORANG YANG GARANG GARANG. tapi saya harap tiada orang lah yang dapat melihat garang saya. sebab saya kalau marah memang lah macam entah la tapi senang cerita lah. saya benci diri saya bila saya marah. ok . kawan kawan kata saya seorang yang sabar sebab jarang marah tapi kalau marah MAK OIII VESEVIUS pon kalah. (vesevius tuh gunung berapi yang letupan nye menutup seluruh kota pompeii dulu dulu. merupakan letusan gunung berapi yang paling hebat di dunia.!ceyh, FAKTA sejarah :) dulu sekolah malas belajar sejarah. HAHA) tuh la saya tak nak marah PENAT. tapi  I AM ONLY HUMAN, sabar saya ada limit.


owh INILAH KELUARGA RASAMAS :) BEST TAW KERJA SINI. HARI HARI KERENAH BERUBAH.. aw, sakit ! tadi saya terjatuh dekat tempat tunggu taxi . malu ! si farhan gila itu lah ! saya nak tumbuk dia (berguurau :) ) sekali saya terlajak sebab jalan licin, saya TERtumbuk jalan dan si farhan gila itu tergolek ke jalan TANPA DITUMBUK !! hahaha ! SANGAT KELAKAR :)  tapi saya dah nak berhenti kerja sebab saya nak sambung belajar. sedang menunggu result SPM 2011. saya nak STRAIGHT A+. biarlah kalau orang nak gelakkan impian saya. saya tak kesah . awak semua doakan ye?


LOVE,
SHAZLISALETTO 

No comments:

Post a Comment