Wednesday 27 November 2013

Note To Self



@NotaHalaqah : Cara paling baik mencintai wanita ialah menjauhinya. Mendekati walinya dan berdoa kepada Pemilik hatinya..

@NotaHalaqah : Belum masanya untuk bercakap soal cinta. Kukuhkan cinta kepada Yang Esa insha Allah bila tiba masanya cinta itu akan datang dengan izin Nya.

@NotaHalaqah : Selagi kamu mampu bertahan hanya dengan berdiam diri maka diamlah. Dengan berdiam diri itu sudah mampu membuktikan kamu kuat.


Indah percintaan mengikut syariat Islam. I have faith and belief,
Bercinta selepas nikah itu jauh lebih indah. In Sha ALLAH .

sekarang ini focus i , and my priority isnt this . belum tentu lagi usia yang diberikan for me sampai tua sampai beranak pinak .hmmmm yang tu belum tentu lagi . jadi untuk apa letakkan priority ''cinta pada yang bukan halal'' sebagai yang paling atas ?

jika mahukan dunia , dengan ilmu
jika mahukan akhirat juga dengan ilmu .

jadi conclusion pendek yang i boleh come out with is ...

sekarang ni , masa kita tengah muda muda tiada penyakit ,sihat tubuh badan ni lah yang kita kena usaha sungguh sungguh untuk cari ilmu .selalu lah berdoa supaya di kurniakan hati yang terang supaya ilmu senang kita faham . kalau hati gelap , macam mana nak faham apa yang kita belajar ?

contoh semata mata ini cuma contoh  :

ya memang , ada yang tak ikut perintah DIA tapi nama dia je lah yang duduk dekat Dean's List . HATI HATI diri. boleh jadi itu semua cuma ISTIDRAJ . HATI HATI lah diri .

lagi satu , peringatan untuk diri . Nak majukan bangsa sendiri , kita ni kena tolong main peranan . kalau ada ilmu ,kongsi . jangan kita sembunyi sembunyikan sebab takut yang lain akan dapat lebih dari kita. kalau tak mampu kita beri sedekah dengan duit ringgit, apa salahnya kalau kita infak kan sikit ilmu tu ? lagi pula ilmu tu milik siapa ? milik ALLAH . bukan ilmu je , semua lah everything milik ALLAH. kalau dah semua ALLAH yang punya , kenapa perlu kedekut , lokek ?


Percaya kan semua yang jadi ini ketentuan ALLAH ?

Dah bila semua DIA yang jaga , DIA yang tentukan , kenapa perlu risau berlebihan ?

kita usaha lah sehabis baik . in sha ALLAH .


SHAZLIYANA

No comments:

Post a Comment